Alătură-te nouă!

Un proiect creat de gingerpen

Un proiect marca Gingerpen
Comenteaza
14 Nov

Cum să nu scrii un comunicat de presă CC: Metrorex


Comunicatele de presă sunt un element cheie al oricărei strategii de comunicare. S.C. Metrorex S.A. a dus jocul la un alt nivel prin comunicatul lor de pe 31 octombrie: „COMUNICAT DE PRESA privind ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul în cursul lunii noiembrie 2013”.


Regulile unui bun comunicat de presă spun că acesta trebuie scris ca și cum ar apărea într-o știre, paragraful inițial ar trebui să atragă atenția cititorului, să eviți jargonul, să fie ușor de înțeles, să conțină răspunsul la celebrele întrebări: cine? ce? când? unde? cum? de ce?.  


Cei de la Metrorex încep prin a transmite că „Bugetul de venituri si cheltuieli al S.C. Metrorex S.A. pe anul 2013, a fost construit echilibrat fără pierderi” și că „Trebuie precizat că ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul se realizează în conformitate cu legislația în vigoare: Ordonanța de Urgenta nr. 57/2011 pentru abrogarea unor poziții din anexa la Ordonanța de Urgență nr.36/2001 privind regimul prețurilor și tarifelor reglementate”. Relevant este că Metrorex se încadrează în buget, dar totuși măresc prețurile și că „ajustarea” are o anumită legalitate.


Tabelul sau „hai să vă livrez într-un final informația mult așteptată”, prin care se arată că tarifele se măresc cu un leu, doi lei, cinci lei, 15 lei. 

 
Metrorex anunță că „Aplicarea noilor tarife se va realiza în cursul lunii noiembrie 2013, la 3 zile după publicarea în Monitorul Oficial a actului normativ de aprobare”. Și că „Ajustarea tarifelor va conduce la o creștere lunară a veniturilor în valoare de cca 5 mil. lei care va contribui la acoperirea cheltuielilor necesare asigurării serviciului public de transport călători cu metroul.”  

 

Am aflat când, deși nu știu cine dintre cetățeni se uită în Monitorul Oficial și stau să calculeze că după trei zile de la publicare, prețurile pentru călătoriile cu metroul vor crește. Știm sigur că există beneficii, cum ar fi o creștere lunară cu 5 milioane de lei. Cum vor fi folosiți acești bani și de ce sunt ei necesari în condițiile în care, în primul paragraf, Metrorex era în buget, nu se știe?

 

Lovitura de grație sunt ultimele paragrafe, în care se menționează că la nivelul anului 2013 există un deficit de finanțare de 137%, căci noi nu știm că Metrorex scoate bani și din publicitate, din vânzarea de cartele și mai multe. Nu, Metrorex trăiește numai și numai din subvenții alocate de stat.

 

Comparația „cu alte administrații de metrou”, precum Budapesta (1 euro), Roma (1 euro), Paris (1,7 euro), Viena (2 euro), Amsterdam (2,7 euro), Londra (5 euro) sau Sofia (0, 51 euro) este punctul forte al comunicatului. Toți ar trebui să știm că România, cu 0,45 euro pe călătorie este cea mai ieftină din Europa. Desigur, PR-ul de la Metrorex nu a menționat și că ne batem cu Bulgaria pentru locul 1 la categoria „Cel mai minim salariu minim pe economie din Uniunea Europeană”.

 

Comunicatul se încheie cu informații de interes general, cum ar fii „Cartelele de calatorie cu metroul achiziționate până în ziua precedenta aplicării noilor tarife pot fi utilizate până la terminarea numărului de călătorii sau expirarea duratei de valabilitate înscrisa pe cartelă la data achiziției” și că utilizatorii metroului au la dispoziție patru linii magistrale și 51 de stații dacă plătesc taxa de călătorie, iar transferul de pe o linie pe alta se face fără taxe suplimentare.

 

S.C. Metrorex S.A. a oferit o lecție importantă cu privire la cum să nu scrii un comunicat de presă. Nu e voie să scrii ambiguu, nu e voie să folosești un jargon legislativ pentru a-ți justifica decizia, nu e voie să faci comparații absurde, nu e voie să îți arăți registrul de cheltuieli, nu e voie să minți, nu e voie să te contrazici, nu e voie să nu-ți dai datele de contact, nu e voie să nu ai virgule și în general, nu e voie ca un comunicat de presă să arate așa.